Reklama
  • Poniedziałek, 7 kwietnia 2014 (10:05)

    Dieta przy hemoroidach

Przy hemoroidach zapobieganie jest równie ważne, co leczenie. Jeśli chorujesz lub jesteś w grupie ryzyka, masz siedzącą pracę lub przekroczyłaś 60. rok życia, walcz z zaparciami i dbaj o właściwą pracę jelit. Twoimi sprzymierzeńcami będą błonnik i woda oraz wzmacniająca naczynia krwionośne rutyna i gojąca leucyna.

1. Błonnik to podstawa

Reguluje rytm wypróżnień, usprawnia perystaltykę jelit. Znajdziesz go w produktach pełnoziarnistych, skórce jabłek, pietruszce, płatkach owsianych i otrębach.

Reklama

2. Polub kasze

Włącz do menu różnego rodzaju kasze. Najlepiej jaglaną, jęczmienną i gryczaną. Jedz obiad w proporcji: 3:1:1, czyli 3 porcje surówki, 1 porcja kaszy i 1 porcja mięsa lub ryby.

3. Naturalne wspomaganie

W białych częściach pomarańczy, jagodach i marchwi znajdziesz rutynę, która uszczelnia naczynia krwionośne. Przyspieszającą gojenie leucynę, dostarczą sery, dorsz i buraki.

4. Owoce, te świeże i te suszone

Słodycze najlepiej zastąp owocami świeżymi albo suszonymi. Świeże mają mniej kalorii, a suszone zawierają więcej błonnika. Dlatego, zapobiegają zaparciom.

5. Herbata i napary ziołowe

Pij dziennie ok. 2l wody, herbaty owocowej, naparów ziołowych lub niezbyt mocnej czarnej herbaty. Płyny pomogą oczyścić jelita z zalegających tam resztek pokarmu.

6. Koniecznie unikaj

Zrezygnuj z białego pieczywa, czekolady, kremów i ostrych przypraw. Omijaj ciężkostrawne potrawy. Jedz często, ale mało – w ten sposób nie obciążysz jelit.

Na żywo
Więcej na temat:dieta | herbata | diety

Zobacz również

  • 1 Uważa się, że brak higieny nie wpływa na chorobę. Owszem, wpływa. Osoby z hemoroidami powinny dbać o higienę. Po wypróżnieniu używać chusteczek do higieny intymnej, a do mycia – żelu Analen... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.